Nuffnang Ads

Tuesday, April 09, 2013

PRU 13 - Let's agree to disagree.

Off late, saya jadi takut dan terkejut sebab ramai yang sudah mula pandai memberi ceramah politik.  Macam cendawan lepas hujan!.  Jangan salah sangka, saya takkan menulis pasal parti politik dalam blog saya ni.... ever.. in sha allah!

Baguslah.. sekurang-kurangnya ramai yang membuktikan yang mereka ada pendirian masing-masing.  Teguh dan utuh sekali pendirian mereka.  Cuma....

Pada pendapat saya yang merupakan rakyat marhain macam anda anda semua, bila kita memberi pandangan tentang pihak idola kita untuk 'upacara' 5 tahun sekali ini, jangan lupa prinsip ini.  

JUST AGREE TO DISAGREE. 

Tidak perlu marah pada orang yang mempunyai pandangan yang berbeza dengan korang dan yang paling penting jauhkanlah dari perbuatan dan kata-kata yang melampau dengan niat untuk menyakitkan hati mereka (kalo diorang tak dengar tak pe.. muahaha....haip!).
  
AGREE TO DISAGREE...

... dan move on.  Jangan terlalu ber'tegang urat' hingga hilang kawan, anak, adik, abang, suami dan bini.  Sebab pilihanraya ni 5 tahun sekali.  Yang saya listkan tu kekal hingga ke akhirat.  Sayang kalau ianya hilang.  And for me, it is totally disgraceful bila ianya disebabkan oleh politik.

I HEREBY AGREE TO DISAGREE WITH YOU and hope you to me too. 

Note to self:  Tiba masa dan harinya saya akan beratur untuk memilih.  Itu saja.  Peace no war!

6 comments:

  1. Bab2 politik ni mmg saya x pandai, ofis politik pun x pandai. Apa2 pun we need a good gov with a strong opposition.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. love that statement.. :)

      Delete
  2. Tak suka bab politik walaupun kadang kalanya terpaksa buat2 suka haha...so sama mcm Elly tunggu hari mengundi ajelah...

    ReplyDelete
  3. tiba masanyan kita undi :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...